KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Názory Volby 2016 Na co se zaměříme v okresech
Zpět

Na co se zaměříme v okresech

Přidáno 20. 9. 2016
Ilustrační foto
Odpovědi na dotazy 5plus2 (Stanislav Ďoubal)

* Na co je potřeba se zaměřit v okresech a co pro to hodláte udělat, pokud uspějete ve volbách?
* Kde jsou silné a slabé stránky okresu?
* Jaký máte k danému okresu vztah?

 

NA HRADECKU je problém hlavně doprava. Přímo v Hradci Králové je třeba vyřešit vazbu na budoucí dálnici přestavbou některých dopravních uzlů a výstavbou nových komunikací jako je Jižní spojka a Severní tangenta. Špatný je stav silnic II. a III. třídy. Nutné je i vyřešit parkování u fakultní nemocnice. Na všech těchto akcích se kraj bude podílet především výstavbou navazujících komunikací a koordinací a přípravou území. Finančně i administrativně podpoříme výstavbu hospice v Hradci Králové. Silnou stránkou Hradecka je urbanisticky i kulturně půvabné krajské město, slabou stránkou pak poněkud přehlížený venkov žijící ve stínu metropole. Na Hradecku žiji od svého narození a nic na tom nehodlám měnit.

NA JIČÍNSKU je stav komunikací II. a III. třídy téměř katastrofální a je v plné kompetenci a možnostech kraje tuto situaci postupně vyřešit. To je třeba doplnit severním obchvatem Jičína na silnici 2/286 a kvalitním dopravním propojením mezi připravovanými dálnicemi D11 a R34 silnicemi II. třídy mezi Hořicemi a Dvorem Králové. To je v plné kompetenci kraje. Dálnici D35 a obchvat Nové Paky může kraj podpořit svojí účastí na přípravě území a koordinaci. Důležitou investicí kraje bude výstavba nového pavilonu v jičínské nemocnici. Úpravou dopravní infrastruktury by měl kraj podpořit rozvoj průmyslu v Nové Pace. Silnou stránkou Jičínska je krásná krajina, slabou dopravní infrastruktura. V Českém ráji jsem s rodinou strávil několik krásných dovolených.

NA TRUTNOVSKU je třeba se zaměřit na dopravní infrastrukturu silnic II. a III. třídy, které budou navazovat na dálnici D11 především v okolí Královédvorska a ve směru na Červený Kostelec. Kraj zde musí přehodnotit kategorizaci jednotlivých silnic a navrhnout a zrealizovat úpravy stávajících tras. Trutnovskou nemocnici je třeba dovybavit pavilonem centrálních laboratoří, což je plně v kompetenci kraje. Silnou stránkou Trutnovska jsou Krkonoše a ZOO Dvůr Králové, které představují velký potenciál pro cestovní ruch, slabou stránkou je opět dopravní obslužnost způsobená především absencí páteřních komunikací. Mám rád hory, rád si vyjedu na lyže nebo pěší túru do Krkonoš.

NA NÁCHODSKU jsou problémy s dopravou a zdravotnictvím v koncentrované podobě. Neustálé odklady výstavby náchodské nemocnice mají dopad na kvalitu poskytované zdravotní péče. Stavbu je nutné zahájit a také dokončit v nejkratším možném termínu. Je třeba okamžitě připravovat náhradní plán pro případ, že právě probíhající výběrové řízení na dodavatele opět zhavaruje. V případě obchvatu Náchoda je třeba ve spolupráci s náchodskou radnicí pomoci při hledání řešení kolizních situací, které zde v územním řízení vznikají. Silná stránkou Náchodska je jeho přírodní bohatství, slabá stránka jako všude dopravní infrastruktura. Mám rád Adršpach, který jsem často navštěvoval se svojí babičkou.

NA RYCHNOVSKU je třeba se zaměřit na dopady prudce se rozvíjející průmyslové zóny Kvasiny. V dopravě jde o obchvat Rychnova, Častolovic, Opočna a Solnice, rozšíření stabilizace a rozšíření kapacity rychnovské nemocnice, školství a infrastruktury pro bydlení. Toto vše musí kraj řešit ve spolupráci se státem i dotčenými obcemi. Obchvaty na silnicích II. třídy, nemocnice a střední školství jsou plně v kompetenci kraje, u ostatních projektů by měl kraj pomáhat s územní připraveností a koordinací. V sociální oblasti kraj může připravovat a zajistit činnosti, které se týkají dopadů vyvolaných stavem „přezaměstnanosti“ (nedostatek pracovních sil) a výrazné změny struktury obyvatelstva.

Ing. Vladimír Derner
lídr Koalice pro Královéhradecký kraj
www.derner.cz